Idag har jag:

[X] Tvättat flera veckors tvätt
[X] Bakat muffins
[X] Träffat min grupp från kursen (ja, ja...försenad men det bryr jag mig inte om)
[X] Handlat mat smått på närbutiken
[X] Bakat scones
[X] Läst igenom gruppens färdiga essä och gett kommentarer
[X] Pratat med syster i telefon

Imorgon ska jag:

[  ] Hälsa på syster
[  ] Läsa ut bok
[  ] Skriva klart en text
[  ] Redigera några bilder
[  ] Börja med hemtenta
[  ] Kontakta dansskola ang delbetalning

Eventuellt också:

[  ] Beställa/köpa kurslitteratur
[  ] Anmäla mig på nytt till RKUF
[  ] Kontakta något studieförbund för min kommande studiecirkel (nuvarande krånglar)
[  ] Städa
[  ] Diska
[  ] Fixa i garderoberna

Ken Ring rappar för bröstcancersjuka syrran

Jag är inte så förtjust i Ken Ring, helt ärligt. En del är dock riktigt bra. Som den här.

Du vet den där ilningen i ryggraden man kan få ibland? En sån gav den mig.


Scones och...

0-536f795e19cf151d1a9acb4a5ea465f6.png

Kolla varifrån!

 

Scones och pepparmintste kirrade jag till frunch ett tag sen. Nu tvättar jag.

 


Way to go, idiot!

Okej. Nu är det dags att ta sig i kragen och få en ordentlig dygnsrytm. Idag blev jag över en timme sen till träffen med min grupp, som då precis skulle sluta för dagen, och jag har inte känt mig så pass dum på hur länge som helst. Fyra personer var där och jag kom dit som en idiot. Way to go! Samma känsla, fast lite värre, som när jag skulle träffa min kompis herr B för ett par veckor sedan över en lunch och blev tjugofem minuter sen. Då kunde jag verkligen se hur arg han var. Herregud, nu framöver får jag inte bli försenad! Men jag har aldrig varit bra på det där med tid. Blivit bättre närmsta två åren, men har en lååång väg att gå för att börja leva med tiden och inte utanför den.

Igår fick jag inte tillfälle att se systerdotter nummer två, men ska till syster imorgon. Känns oerhört spännande! Pratade precis i telefon med henne. Hon lät sådär läskigt lugn.

Nu så vet jag inte vad jag ska göra, exakt. Städa lite, kanske tvätta. Har en hemtenta att göra till fredag, så den ska jag påbörja imorgon när jag läst klart boken vi ska referera till...

Nåja. Nu försvinner jag ett tag.






På väg...

0dc271200369541b46fd210374cf4845.png

Kolla varifrån!

På väg till föräldrarna. Vi ska förbi och hälsa systerdotter välkommen till världen! <3


Come to mama, you handsome fuckers!


Nu är mina nya sneaks snart på väg till mig. Funderar på om det var så smart att åter köpa ett par mönstrade skor...men blir man kär så blir man och då är det inte förnuftet som styr. Känsla är ju det jag går på nästan alltid. Ibland blir det galet, men oftast blir det bra. Sen tror jag även att det finns någon form av förnuft inbakad i känslan och inte att känslan stänger ute förnuftet. Äh. Nog om det..

Först idag blev jag klar med min del i ett grupparbete. Skulle ha blivit klar igår eftermiddag. Men min hjärna vägrade fungera, så det var bara att vänta på att den kom igång igen. Nu idag gick det faktiskt helt okej...tror jag.

Igår blev jag i övrigt moster till en till dreglande klump av typ XX. Det känns rätt overkligt.


Matskafferiet hos en student



Fixade lite i skaffriet idag efter att jag handlade mat. Nu behöver jag bara köpa färskvaror. Nu är det plugg, kaffe, keso, banan och muffin som jag roar mig med...


I skåp nummer ett finns bland annat burkar med bönor och krossade tomater, bakningsingredienser och proteinpulver (som jag fortfarande aldrig har använt mig utav).

 



Kryddor, te, kaffe, drinkmix, matvete och frukt finns mest i skåp nummer två. Frukten är bara där tillfälligt, brukar aldrig annars vara där.

Nu kanske du undrar var nudlarna är. Jag brukar faktiskt inte äta någon form av pasta alls, nästan. Hellre en tomatbaserad röra med bröd till, faktiskt. Men allt går i perioder. Ett tag var det bästa jag visste pasta med tonfisksås (nu äter jag dock inte kött sedan ett år tillbaka).

Well. Later?


Hej hej-hallå.

0942e641d5763d4e9e486684613dee98.png

Kolla varifrån!

Hej hej-hallå. Tusen saker att göra. Sov hos föräldrarna och åt frukost där. Nu ska jag handla mat och sen blir det plugg och kaffe. Jag har samma kläder på mig sen igår. Sov i samma kläder med. Rätt äckligt..men jag överlever. Förhoppningsvis min omgivning med...?


Slaktad gosedinosaurie.

0-6b3af140de8fc4c7b198ac5d53c5bafb.png

Kolla varifrån!

Slaktad gosedinosaurie. Den här skriver jag i allmänt numera. Fick den i mellanstadiet. Då var man för cool för sånna block, så den hade bara två amtecknade sidor. Förrådfynd, antagligen fylld av kvalster. Men fin är den ändå!


Ta det lugnt...

Tack Timbuktu. Behövde verkligen en låt som denna just nu.

Månadens mat



Ungefär det här och frukt har jag tänkt leva på mest närmsta månaden. Enkelt och nyttigt. Rätt billigt också. Innehåller krossade tomater, stuvad spenat, kidneybönor, gullök, peppar, salt och en klick keso.

Nu äter jag, redigerar bilder och skriver smått. Ska dra till jobb om två timmar. Sista dagen!

Dizzee Rascal är det som gäller just nu. Paranoid är nog min favorit med honom, men nu går den här nedan och Flex på repeat.


Lagerhaus är farligt för plånboken

Jag nämnde ju tidigare att Lagerhaus får upp köpsuget. Ska ge lite exempel på hur:






Lyckades med en del idag trots allt

[X] Grupparbets-träff
[X] Köpa kalender
[X] Betala räkningar
[X] Jobba

Ungefär så kan man sammanfatta det.

Nu återstår två saker:

[  ] Redigera bilder
[  ] Skriva text

Första rasten.

0f2b2ed4a7da075d47130df655fb3df9.png

Kolla varifrån!

Första rasten. Har otroligt mycket i huvudet just nu. Ska skriva en artikel för ett forum när jag kommer hem. Och dricka te! Det ser jag fram emot.


Blå linjen.

5a2faa60702e9d0456a22f34917485a0.png

Kolla varifrån!

Blå linjen. Jobb på schemat. Näst sista dagen...Alla räkningar betalda, inkl kåravgiften. Awsome!


Där någonstans,...

0-794f1a3c7a7a67c49e7b2628a094af58.png

Kolla varifrån!

 

Där någonstans, i regnbågens ände, finns kassan.

 


Seg dag.

f5f3bbd1b12b98791fa3a35e5f3cec.png

Kolla varifrån!

 

Seg dag. Blev sen till mötet med min grupp. Men det gick bra ändå märkligt nog. Ska läsa ut boken och sedan skriva min del. Nu leta kalender - igen!

 


För jag...

2c94dfbe1f0dea5b5adc97fab9a1705a.png

Kolla varifrån!

 

För jag vill vara VIP! Checkade ut. Nu blir det att göra massa vettigt!

 


Lite cola,...

0-64d3249f52dfb1bdb5067ca12111912e.png

Kolla varifrån!

 

Lite cola, lite dans, lite prat. Drar nog hem snart.

 


Vid Allhuset.

2b747972dc8ba2a3c54facb44cc4aa25.png

Kolla varifrån!

 

Vid Allhuset. Man är ju inte den som är den, så masade mig dit nu. Blir att dricka kaffe och läsa fram till morgonen. Lite, lite sömn om jag har tur. Imorgon är jag död men det kvittar.

 


Ibland tar bara orken slut..

Ibland tar bara orken slut. Men viljan, ja den finns kvar. Vill till välkomspuben ikväll, men jag orkar inte. Ändå velar jag. Tänker att jag kanske skulle men sen inser jag att jag inte orkar. Inte egentligen. Vill bara sitta, läsa bok och sedan sova tidigt. Dricka pepparmintste. Svara på mail. Göra alla viktiga saker. Men jag får ångest av tanken att jag kanske missar något. Kanske skulle jag ha träffat på trevligt folk. Kanske rent av folk från samma utbildning som jag.

Får se hur jag gör sen. Ska duscha och lite annat nu. Kanske kommer orken tillbaka...

Tågläsning. Boken...

62db020dd194ec059550c8a10245089b.png

Kolla varifrån!

Tågläsning. Boken heter Att tänka sociologiskt. Jag orkar inte egentligen. Får se om det blir nån pub för mig, har egentligen inte tid. Hittade ingen kalender...


Dagens bragder, heh

[X] Fixa Mondokonto
[X] Läsa artiklar (vilket inte de andra hade gjort...onödigt)
[  ] Betala räkningar
[  ] Beställa Reebok-sneaksen
[  ] Gå till/mejla SU's studentkår
[X] Gå på seminarie
[X] Kirra Cover All Mix från Make Up Store
[  ] Jobba
[  ] Kalender
[  ] Brun vattenresistent maskara

Äckligt svettigt.

0-7df6031c1ca224039cd97e9d62d17842.png

Kolla varifrån!

Äckligt svettigt. Tunnelbanan är obehagligt varm. Jag orkar inte leta kalender mer men jag måste. Vill ha en med bunden pärm, hatar spiraler. Sen ska jag handla mat också. Gah.


Dumma Lagerhaus.

0-7798ff196d7cbe41399d07c088558eaa.png

Kolla varifrån!

Dumma Lagerhaus. Konsumtionisten vaknade till liv i mig. Jag flydde med benen på ryggen. Gör ärenden. Kalender, concealer och maskara står på inköpslistan. Seminariet avklarades, ska träffa min grupp imorgon och på måndag för att skriva essä. Ikväll drar jag nog till pub på SU...om jag hinner.


Nu är jag verkligen SU-student

Nu var det ordnat! Trampade i en vattenpöl (kan även kallas för en mindre sjö) och fick stå i en låååång kö, men det gick! Sitter nu med en liten mocchiato och ska logga in på Mondo, läsa artiklarna där och betala räkningar. Skulle egentligen på en föreläsning om studieteknik och studievanor, men idiotiskt nog har jag mitt första seminarium direkt efter! Jag förstår inte alls hur de som planerade tänkte...Nåja, inget att göra åt...

Studentsaker jag har ordnat:

[X] Lägenhet
[X] Universitetskonto
[X] Registrering på instutitionen
[X] Litteratur
[X] CSN

En sak kvarstår:

[  ] Medlemskap i studentkår


Angående schemat idag så kom jag på att jag inte alls jobbar! Jag glömde totalt bort det. Dubbel glädje!

[X] Fixa Mondokonto
[  ] Läsa artiklar
[  ] Betala räkningar
[  ] Beställa Reebok-sneaksen
[  ] Gå till/mejla SU's studentkår
[  ] Gå på seminarie
[  ] Kirra Cover All Mix från Make Up Store
[  ] Jobba




Stress och spring



Schemat har varit lite för tajt närmsta dagarna. I samma veva har mina skor börjat stinka. Jag tror på något sätt att det finns ett samband. Jag märkte det igår kväll när jag var i kvinnornas ombytesrum på jobbet, i vevan då kväll övergår till natt. Jag fumlade som en treåring på amfetamin för att komma därifrån snarast. Och självklart ska någon börja prata med en precis då. Till slut lyckades jag fly därifrån, tack och lov. 

I vilket fall som helst så blir det att tvätta skorna och ingörskaffa i en anti-lukt-spray. Jag tror att Malmös regn i fredags även kan ha en betydelsefull roll när jag tänker efter...Nya skor är det nog dags för också. De på bilden ovan har jag hittat på Pick your shoes. Den svart-vita versionen tror jag att jag kommer att hamna på mina fötter inom kort! Ska försöka beställa idag efter att räkningarna är betalda-

Men tillbaka till springet... Har fått springa mellan hem, skola, bibliotek och jobb. Någon ordentlig mat har jag inte riktigt fått tid för, då det är så pass mycket att göra och fixa. Nu ska jag faktiskt iväg till SU för att ordna mitt konto på Mondo så att jag kommer åt några artiklar... Därefter ska jag även kontakta SUs studentkår som vill ha hundrafemtio kronor extra för en termin jag inte ens har studerat på SU...Kan bli svårt att slippa den extrabetalningen då jag insett att trots att jag kontaktade institutionen  jag var registrerad på i våras och bad dem avregistrera mig, så gjorde dessa inte det. Varför ska det vara så krångligt?

Smell ya later! Well, you'll smell me?

Schema

[  ] Fixa Mondokonto
[  ] Läsa artiklar
[  ] Betala räkningar
[  ] Beställa Reebok-sneaksen
[  ] Gå till/mejla SU's studentkår
[  ] Gå på seminarie
[  ] Kirra Cover All Mix från Make Up Store
[  ] Jobba

Jag vill mest explodera lite

Det är mycket som händer just nu. Lite för mycket nästan. Men som omväxling känner jag mig inte alls så snurrig; det må vara tusen legobitar att ha koll på, men alla går ju ihop ändå!

Nu är det dags att sova.

Första dagen på SU

Kom precis hem efter introduktionen av kursen. Förutom en idiot som plickade på sin mobil den första timmen, som fortsatte trots att jag sa att han störde, så gick det bra. Känns hur kul och intressant som helst att plugga den här hösten.
Nu skynda till jobb!



Lampor i A-huset


Utanför. Galet mycket studenter!


Det här ska jag kolla upp mer ikväll. Utbildningsplattformen vi kommer att använda oss av..

Lite vackert är det. Visst?

Hemma igen!

På något sätt hade jag förväntat mig att vara lite ledsen när min helt underbara helg i Malmö och Göteborg tog slut. Du vet; "åh nej, nu är jag  tillbaka till den grå verkligheten igen". Men så känns det inte alls. Färgerna hänger kvar och jag ser fram emot så otroligt mycket i höst.

Imorgon blir det min första dag i skolan. Det känns lite märkligt att efter ett år av endast estetiska studier på en förberedande konstnärsutbildning sedan göra en helomvändning till akademiska studier på heltid. Vilket spår jag fortsätter på efter hösten är ännu okänt. Jag gillar både det estetiska och akademiska. Just nu tror jag mest på att utbilda mig akademiskt och syssla med det estetiska på min fritid. Eller kanske försäka hitta ett sätt att kombinera de båda?

Det som gäller nu är att kolla schema inför imorgon...och äta något. Jag skiter fullständigt i att det sägs att man blir tjock av nattätande, för i  min värld är det snarare nattätandet som får mig att ha en balanserad vikt. För under dagen glömmer jag att äta vissa mål och sedan äter jag så långsamt att jag hinner förbränna allt under tiden jag tuggar (med andra ord är jag en mardröm att luncha med)

Återkommer möjligen imorgon. BOYAH!.


Guldhedtornets fik.

-324ba10bfb5d766607be3297b42f3d4.png

Kolla varifrån!

Guldhedtornets fik. Lite jobbig backe, lite blåsigt, men grymt värt ändå!


Scones ftw!...

0-2b7726920d6e099dd66ee92d76919bfe.png

Kolla varifrån!

Scones ftw!


Solsken! Hur...

-5cc76574a3aa94cdb523eb5633eab5e.png

Kolla varifrån!

Solsken! Hur fint är inte det här att vakna till?


Midnattsloppet pågår...

3422ad835f327b4babe7e7097bdc5e0f.png

Kolla varifrån!

Midnattsloppet pågår nu i GBG. Kanske skulle springa om ett år, får kolla upp! Såg Brüno nyss. SJUKT bra.


Cappuccino i...

4156a0bf2e51b64edd5588a89964e30e.png

Kolla varifrån!

Cappuccino i Göteborg har gott kaffe.


Pannkakor ftw!...

1e32a7a31bd9e40909cd2773cd073a07.png

Kolla varifrån!

Pannkakor ftw!


Var nyss...

0a1bcdcaca74bcbdaca805a9c718656e.png

Kolla varifrån!

Var nyss och kollade på Konstmuseet. Nu kirra pannkakor!


Båtar och...

0-668859ee3147dd67c0c8cf6a8d39f649.png

Kolla varifrån!

Båtar och saltvatten


Otrevlig kvinna...

6fd58d89c317840b5c745cf62f63b0b2.png

Kolla varifrån!

Otrevlig kvinna på Västtrafik. Det kan ju vara bra att säga att pappeslappen kosta 65 kr och inte fördumma en när man undrar var biljetten är.


God morgon!...

259a32deb18af561c568328c2f291fc7.png

Kolla varifrån!

God morgon! Nu är jag snart i Göteborg.


Dekadens deluxe.

0-79afe1c219e79ebe8f28ee0acd861a9a.png

Kolla varifrån!

Dekadens deluxe. Du vet att du är i Malmö när det enda stället du slipper köa till är ett skitställe som ändå är överfullt...


Snart dör...

0-59374d19329558f1ab6da23e17121588.png

Kolla varifrån!

Snart dör min mobil, så det här blir nog sista inlägget idag. Det här har jag väntat på i månader! Scan BOTY 09 börjar om ett par minuter. Det är helt fullt runt den lilla scenen...


Har ont...

0-5425378c775779f6ee88c681c6e9e7ee.png

Kolla varifrån!

Har ont i mina fötter. Kollade nyss på en poesikvartett, men blev tvungen att gå för att bänka mig vid breakingen.


Ingen alkohol.

73cbedc00fdeb2260b0a76d2be563d92.png

Kolla varifrån!

Ingen alkohol. Alltså, ingen egen. Jag har läsk. Jag vill inte slänga jag står utanför i regnet och ser Pauline. Det funkar fint!


Ljug ordentligt...

0-4e8469d200ea6c33d7d5cfcf377251f1.png

Kolla varifrån!

Ljug ordentligt eller inte alls.

-Jag gillar också hiphop.
-Vad för hiphop?
-2pac. Eller öh vad heter han...50cent!

Patetiskt.


Det sprudlar,...

0-546ab060b4e7ace3d707cf222ce61f61.png

Kolla varifrån!

Det sprudlar, sprakar och knastrar. Sjunger, sjuder och prasslar. Jag älskar den här festivalen, staden och det faktum att jag får behålla min lya! Ja, efter flera månaders kamp gav SSCO med sig och jag blir inte uppsagd! Är jag lycklig? Ja!


Hemlös -...

-9164616692dd4db39a6c45956795bc9.png

Kolla varifrån!

Hemlös - inte hopplös. Anti-drog-tal-deluxe. Sitter i Folkets park vid Alumatältet. Det känns som om jag hört hans historia. Jag tror inte på anti allt. Jag tror på balans och eftertanke. Så något nej skrek jag inte ut. Alkohol i lagom mängd tycker jag är ok.


Ring du...

0c7e7c374e2661fed9267ce2c9bff116.png

Kolla varifrån!

Ring du också!


Och ja,...

0-447c7578356990928f5b7b7635d6892a.png

Kolla varifrån!

Och ja, jag hade paraply trots allt!


Planering+mat. Perfekt!...

-6b4a7ae6629131e130d813f3e88f173.png

Kolla varifrån!

Planering+mat. Perfekt! Falafel blir det sen, oroa er inte!


Framme!

0621598258e4b306a974c35a3b31ec53.png

Kolla varifrån!

Framme!


Jag hann!...

2301f56ef0cd8e3a32ab49d3b9a83dd4.png

Kolla varifrån!

Jag hann! Om ett par timmar är jag i Malmö för första gången. Det som kallar på mig är breaking (breakdans): Scandinavian Battle Of The Year. Och falafeln. Den ska tydligen vara fantastisk där!


Hinner jag?.

06a2cfbdc54412d0cab3ccf495e9df7f.png

Kolla varifrån!

Hinner jag?. Hoppas allt går ihop som pusselbitar annars missar jag tåget! Har packat sjukt bra iaf, glömde bara paraply. Allt i en ryggsäck. Det har jag inte lyckats med sen...jag vet inte när?


Hejdå jobb.

-7ac83d8bc4be172d3eb85558f48ef4e.png

Kolla varifrån!

Hejdå jobb. Äntligen har jag slutat för veckan. Om några timmar bär det av. Nervositeten har redan bitit sönder min underläpp. Nu ska jag hämta kamera och en grej till hos föräldrarna. Sedan hem, packa snabbt och dra till centralen. Jag är sjukt stressad!


Snart jobb.

1cd578e9fb93be5190abb1a8d238e8bb.png

Kolla varifrån!

Snart jobb. Blir tyvärr lite sen, mina ärenden tog sin tid. Nåja, kan inte göra något åt det nu och jag fick sakerna gjorda. Sista arbetsdagen den här veckan, tog ledigt imorgon för något speciellt...Jag tar det sen, nu skynda till jobb!


Universitetets kossor...

0-509caff72926322e4b88668d9d531803.png

Kolla varifrån!

Universitetets kossor gör mig lite lycklig. Stiliga varelser! Nu ska jag till föräldrarna för några viktiga ärenden...


Hej SU!...

0-4e0ed9af84587046c8266fff80f46459.png

Kolla varifrån!

Hej SU! Nu har jag registrerat mig på den Sociologiska institutionen. Nästa vecka börjar jag. Mycket att hålla reda på...Har beställt första boken iaf och ska betala kåravgift nästa vecka så fort pengar dyker upp!


Ingen klyshig rubrik nu

Att handla utan att tänka är dumt, men det är också att tänka utan att handla. Den här bloggen kommer att kretsa kring att göra tankar till verklighet. En konstruktiv, harmonisk symbios mellan den psykiska och fysiska verkligheten. Att hoppa över de mentala spärrarna och att ha en offensiv inställning till livet; vi har potential till att göra så otroligt mycket, men vi vet aldrig vad vi är kapabla till om vi inte ger saker vi vill en chans.

Livet pulserar i dig nu. Ignorera det inte.


Nu kör vi!

Ny blogg, nytt syfte, nya tag.

RSS 2.0